– data naşterii: 26.01.1960
– localitate: Bacău
– anul primirii în USR: 1997
– publicaţii:
Vestitorul, Dan Perşa, roman, Ed. Albatros, Bucureşti, 1997, ISBN 973-24-0408-6
Şah orb…, Dan Perşa, roman, Ed. Albatros, Bucureşti, 1999, ISBN
Război ascuns, Dan Perşa, roman, Ed. Albatros, Bucureşti, 2005, ISBN 973-24-1046-9
Cu ou şi cu oţet, Dan Perşa, roman, Cartea Românească, Bucureşti, 2007, ISBN 978-973-23-1880-5
Cărţile vieţii, Dan Perşa, roman, Cartea Românească, Bucureşti, 2009, ISBN 978-973-23-2866-8
Arca, Dan Perşa, roman, Tipo Moldova, Iaşi, 2012, ISBN 978-973-168-894-7
Viaţa continuă, Dan Perşa, roman, Euro Press, Bucureşti, 2013, ISBN 978-660-668-037-0
Şi eu am scufundat Atlantida, Dan Perşa, roman, Tipo Moldova, Iaşi, 2016, ISBN 978-660-676-841-2
Înapoi pe Solaris, ed. Meditative Arts, Bucureşti, 2017
Dincolo”, ed. Meditative Arts, Bucureşti, 2018
Dan Perșa, născut în Gherla, jud. Cluj. Din 1993 este redactor, apoi secretar general de redacție al revistei de cultură Tomis din Constanța. Din 2002 este secretar general al revistei de literatură și arte Amphion și, din 2004, lucrează ca redactor-șef la magazinul internațional de arte plastice, arheologie și istorie Preda’s. În 2006 revine în Bacău, unde este redactor al revistei Ateneu și secretar general de redacție al suplimentului cultural al Ziarului de Bacău, Meridian 27, ziar la care face și publicistică de opinie și culturală. Editează, în perioada 1998 – 2001 e-revista Inorog. Participă (2005) la proiectul România văzută de sus. Redactor (2004 – 2006) al portalului cartea.info. Membru corespondent al revistei Euphorin din Sibiu. A debutat editorial în 1997 cu romanul Vestitorul, la ed. Albatros din București.Colaborează cu proză, eseuri critice, cronica evenimentelor de actualitate și toate speciile genului publicistic la majoritatea revistelor culturale din țară.
– activitate, distincţii, premii:
Geofizicianul Dan Perşa (n. în Ardeal, 1960, acum băcăuan, după ani de pelerinaj pe malul Mării Negre…) redactor la reviste, publicist consecvent, prezenţă vizibilă în noua noastră literatură. Premiat de Uniunea Scriitorilor din România pentru debut (1997) şi cu Premiul „Bacovia” (1998) al revistei Ateneu.
Premiul USR pentru debut în proză (1997), Premiul Bacovia pentru cel mai bun volum de proză al anului 1997 (Vestitorul, 1998), Premiul Special al Editorului la Concursul National „Al. Piru”, pentru debut în poezie, în volum (1996), Premiul Salonului Județean Anual de Carte, Editia a IX-a, pentru romanul Șah orb… (Slobozia, 2000). Ultimului său volum, Cu ou și cu oțet, i-au fost decernate Premiul pentru cea mai bună carte de proză a anului 2007 (Fundația Cancicov, 2007) și Premiul USR, Filiala Bacău (2008) și a fost nominalizat pentru Premiul USR pentru proză si pentru Premiul Ziarului de Iași (2007). Este membru al USR din 1997.
„În plina vară, pe nepusă masă, editura Albatros ne-a servit un desert de zile mari: romanul lui Dan Perşa, Vestitorul, fără îndoială una dintre cele main spectaculoase intrari în proza românească de după 1989…(Tudorel Urian)
„…un debut editorial cum nu au fost multe în anii din urmă. Nu doar talentul puternic al autorului ne apare ca o evidenţă, ci şi perfecta lui dominare. „(Gabriel Dimisianu)
„Amestecând după o ingenioasă şi în acelaşi timp riguroasă construcţie planurile spaţiale şi temporale, întemeindu-se adeseori pe jocul intertextualităţii – şi neignorând aproape nimic din tehnica prozei de ultima oră Vestitorul e totuşi infinit mai mult decât cartea unui spirit alexandrin, cu o fantastică memorie de lectură şi cu o inepuizabilă dispoziţie ludică, deoarece în romanul lui Dan Perşa converg, ca în focarul unei lentile, multe din semnele acelei boli ontologice care bântuie timpul nostru apocaliptic, iar actul scriptural dobândeşte aici ceva din demnitatea unui demers metafizic, vizând rădăcini adânci ale răului.” (Octavian Soviany)
„Între cărţile de referintă publicate în ultimii ani, romanul lui Dan Perşa (Cu ou şi cu oţet, Editura Cartea Românească, 2007) va ocupa, cu siguranţa, un loc de frunte. Afirm aceasta în cunoştinţă de cauză, ca unul dintre cei care (mulţi puţini) chiar am/au citit multe dintre apariţiile din beletristica acestor ani.”(Constantin Dram)
Postmodernismul lui este, dupa cum am mai remarcat cu alt prilej, unul esential, legitim, autentic, ilustrat cu eleganta si indreptatire, iar nu unul militant-distructiv, confectionat dupa reteta, rigid si simulat.
Romanul de fata invedereaza, la fel de pregnant ca si Vestitorul, validitatea si viabilitatea acestui gen de postmodernism, potolit, neartagos, cu substrat, de fapt, de un puternic umanism, nu conventional, ci autentic, regenerat ori reinventat in chip convingator, dupa criza si spulberarea umanismelor de parada, de altadată , dupa patenta, la urma urmei, autentic pynchoniana (dintre colegii lui Persa intru practicarea acestei nuante de postmodernism stabilizat ii remarcam pe autorii altor carti de prim rang din peisajul nostru prozastic in curs de configurare, si anume pe Petru Cimpoesu si Horia Ursu).
Calitatile caracteristice, decisive, ale prozei lui Dan Persa se arata, din nou, a fi intelepciunea neafectata de incordarea pozei gravitatii neautentice, confectionate, umanitatea vibranta, comunicata neconventional, profunzimea (pitulata, din sfiala, sub infloriturile burlesti ori decorative, tocmai pentru a se vadi cu mai mare efect, in clipa in care e detectata), atentia staruitoare pentru deslusirea rosturilor esentiale ale existentei si chiar calofilia bine tinuta sub control, pusa in slujba telurilor superioare.
(Nicolae Barna- Revista Cultura)